Youtube, yalnızca içerikleri paylaşmak için kullanılan bir platform değildir. Aynı zamanda gelir elde etmek isteyen kullanıcıların faydalandığı dijital bir platform olarak bilinmektedir. Bu alanda çok sayıda kişi video oluşturmaya ve bu videoları YouTube üzerinden yayınlayarak marka bilinirliği kazanmaya çalışmaktadır. Youtube kazanç hesaplama işlemleri bu aşamada karşımıza çıkmaya başlıyor.
Bazı kişiler de reklam geliriyle maddi kazanç elde etmenin yolunu araştırıyor. Tüm süreç düşünüldüğünde YouTube’dan ne kadar kazanabilirim ve YouTube kazanç hesaplama yolları nelerdir gibi sorulara cevaplar aranması beklenen bir durum olarak karşımıza çıkıyor.
Youtube kazançları sabit bir formüle dayalı işlemler ile hesaplanamaz. Pek çok değişken bu hesaplamada etkin rol oynar. Videoların izlenebilme süreleri, hedef kitlenin konumu, içeriğin çeşidi ve türü gibi faktörler kazanca etki eden başlıca değişkenlerdendir.
Youtube kullanan bir içerik üreticisi Google Adsense reklamları, bağlı ortaklıklar, sponsor anlaşmaları, dijital ürünlerin satışı gibi yollarla gelir elde etmeye çalışabilir.
Makalemizde, YouTube kazanç hesaplama yöntemleri ile ilgili içerik yönünden kapsamlı bir yazı hazırlamaya çalıştık. Reklamlardan elde edilen gelirlerin hesaplanma mantığı, CPM (Bin Gösterim Başına Maliyet) ve CPC (Tıklama Başına Maliyet) gibi terimsel ifadelerin ne anlama geldiği, ortalama olarak gelirleri etkileyen faktörlerin nelerden oluştuğu gibi bu alanda çalışmak isteyenlere rehber olabilecek önemli bilgileri adım adım inceleyeceğiz.
Dilerseniz ilk olarak, Youtube gelirlerini sağlıklı şekilde anlayabilmek için bilinmesi gereken en temel kazanç hesaplama yöntemleri ve alternatif yollarını açıklayalım.
YouTube ile Para Kazanmanın Temel Yolları
YouTube ile Para Kazanmanın Temel Yolları
Bu videoda YouTube’dan nasıl para kazanabileceğinizi adım adım anlattım. Google AdSense, kanal üyelikleri, süper teşekkür, süper sohbet ve dijital ürün satışları gibi temel yöntemlere değindim. YouTube’dan gelir elde etmek isteyen herkes için rehber niteliğinde!
1-Google AdSense Geliri
Youtube kazanç hesaplama işlemini gerçekleştirebilmek için içerik üreticisinin gelir elde etmesi önemlidir. Çünkü var olmayan bir işlemin hesaplanması da mümkün değildir.
İçerik üreticilerinin gelir elde etme konusunda tercih ettiği yöntemler arasında Google Adsense platformu öne çıkanlar arasında bulunur. Google Adsense Youtube ve web siteleri ile başarıya ulaşmak isteyenlerin kaynak olarak kullandığı temel yöntemlerden bir tanesidir. Adsense, Google tarafından içerik üreticilerine sunulan bir reklam programı olarak bilinir.
İçerik üreticileri Web siteleri ile bu uygulamaya başvurulabileceği gibi Youtube İş Ortaklığı programına katılarak Google ile tanışabilir.
Sistemin işleyişi basittir. Temel olarak mantığı paylaşım esasına dayanır. Videolara yerleştirilen reklamlardan elde edilen gelirler, içerik üretici ile Youtube arasında paylaştırılır. Genel olarak Youtube, reklam gelirlerinden yaklaşık %45 oranında bir pay alır.
Diğer kalan bölüm yani %55’lik kısım içerik üreticin bakiyesidir. Belirtilen oranlar genel olup, çeşitli kampanyalar, sponsorluk anlaşmaları veya bazı reklam türlerine göre değişebilmektedir.
Adsense ile elde edilen gelirler, bazı faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Hedef kitle, kanalın büyüklüğü, içeriklerin izlenme sayıları, izleyicilerin bulunduğu konum ve içeriğin türü gibi etkenler bu faktörler arasında öne çıkanlar arasındadır.
Örnek olarak, finans ya da teknoloji alanında hizmet vermeyi amaçlayan bir bir kanalın reklam gelirleri, genel olarak eğlence veya vlog alanında yayın yapan kanal kategorisine göre biraz daha fazla olabilir. Ancak bu belirtmiş olduğumuz gibi kesin değil, bazı faktörlere göre değişebilen bir durumdur.
Diğer yandan bazı ülkelerin CMP yani Cost Per Mille – 1000 gösterim başı kazanç değerleri değişiklik gösterebilir. Özellikle Kanada, ABD ve İngiltere gibi ülkelerin izlenme değerleri genel olarak daha fazla olabilir.
Adsense platformununum öne çıkan özelliklerinden bir tanesi, kazançların sadece reklam gösterimlerinden ibaret olmamasıdır. Reklamların kullanıcılar tarafından etkileşime geçilmesi durumunda da kazanç sağlanabilir. Özetlersek, reklam çeşidine göre (CPM) veya (CPC ”Cost Per Click” yani Tıklama Başına Maliyet”) yolları ile gelir sağlanabilir.
Söz konusu yöntemler kanala olan ilgiyle değişebilen bir gelir kaynağıdır. İzleyici ile olan doğrudan etkileşim bağlantılı olarak içerik sahibini etkileyebilir.
İçerik üreticileri YouTube kazanç hesaplama sitesi platformlarını kullanarak kanalın potansiyelini değerlendirmek isteyebilirler. Bu tür yerlerden faydalanarak, kanal ile ilgili analizler elde edilebilir. Analizler ile kanalın Google Adsense politikalarına uygun hareket etmediği konusunda ön fikir edinilebilir.
Analiz konusunda “Youtube Sudio” içerik üreticilerine yardımcı olabilir. Gelirlerin kaynakları, reklamların çeşitleri, gösterim başına gelirler, video üzerinden kazançlar gibi bilgilere bu bölümden ulaşılabilir.
İçerik üreticisi iyi bir analizle kanalı hakkında temel bilgilere bu bölümden ulaşabilir. Verilerin doğru değerlendirilmesi durumunda organik izleyici kitlesinde artış yaşanabilir. Google adsense gelirleri uzun süreli bir kaynaktır. Dolayısıyla belirli bir strateji ile hareket etmek doğru bir adım olabilir.
Şimdi, bu platformun içerisinde yer alan bazı terimleri ve bu terimlerin ne anlama geldiğini açıklayarak youtube kazanç hesaplama yöntemlerinin neler olduğundan bahsetmeye başlayalım.
a-CPM (Cost Per Mille) Nedir?
CPM “Bin Gösterim Başına Maliyet“ anlamında gelmektedir. Bu ifade Youtube ve web site sahipleri için önemli bir terimdir. CPM reklamveren firmaların veya kişilerin, 1000 kez görüntülenme karşılığında ödemek istedikleri tutardır. CPM, içerik üretici kişilerin üretmiş olduğu videolar veya metinsel yazıların gösterime bağlı olarak elde edebileceği geliri etkileyebilen bir metriktir.
Bu durumu bir örnekle açıklamaya çalışalım. CPM değeri 5 dolar olan bir Youtube kanalı düşünelim. Bu kanalda yer alan videolar arasında yer alan reklamlar 1000 kez gösterildiğinde kanal sahibi teorik düşünceyle 5 dolar kazanabilir.
Ancak, 5 doların tümü kanal sahibine ait değildir. Google bu paydan kendisine ait olan kısmı alabilir. Bu pay, genellikle yaklaşık olarak %45 oranındadır. Kalan %55 lik kısım kanalın sahibine aittir. 2.25$ bu hesapla içerik üreticinin geliri olabilir.
Örnek CPM Değerleri (Ülkelere Göre)
Ülke | Ortalama CPM ($) | Ortalama CPM ($) | Tahmini Gelir (100.000 izlenme için) |
Türkiye | 0.50 – 2.00 | Düşük – Orta | $50 – $200 |
Amerika (ABD) | 8.00 – 15.00 | Yüksek | $800 – $1,500 |
Hindistan | 0.30 – 1.50 | Düşük | $30 – $150 |
İngiltere | 5.00 – 11.00 | Yüksek | $500 – $1,100 |
Kanada | 6.00 – 12.00 | Yüksek | $600 – $1,200 |
Avustralya | 6.00 – 13.00 | Yüksek | $600 – $1,300 |
Not: Yukarıda belirtilen ülkelere göre CPM değerleri çeşitli içerik üreticilerinin yapmış olduğu paylaşımlar, sektörlerden alınan raporlar ve analiz sonuçlarına göre hazırlanmıştır. Gerçek ve kesin kazançları ifade etmemektedir. Gerçek kazançlar, pek çok faktöre bağlı değişebilir. İzleyicinin konumu, içeriğin türü ve rekabet bunlar arasında öne çıkanlardır.
CPM sabit bir değer değildir. Çok sayıda faktöre göre değişebilir. Bu faktörler arasında öne çıkanlar arasında hedef kitlenin bulunduğu lokasyon, içeriğin çeşidi, videonun süresi, reklam türüne olan talep yer alır. Söz konusu bu durumlar CPM’yi azaltabileceği gibi arttırabilir.
Genel olarak finans, e-ticaret, yazılım, sigorta gibi sektörlerde zaman zaman CPM değerleri yüksek oranlarda gözlemlenebilir. Reklam veren kişi veya firmalar, bu alanlarda rekabet içerisinde olabilir. Bu nedenle öne çıkabilmek için daha çok ödeme yapmak isteyebilirler. Diğer yandan eğlence, vlog vb. gibi alanlarda CPM rekabet düşüklüğü olması durumunda azalabilir. Bu kategoriler kesinlik içermeyip örnek olarak verilmiştir.
Youtube kazanç hesaplama yapılırken unutulmamalıdır ki CPM değerleri her zaman aynı olmaz. Sabit değildirler. aynı kanalda yayınlanmış iki ayrı videoda bile CPM değerlerinde değişiklik olabilir. Yukarıda özetle belirtiğimiz gibi bu olayın temel sebebi yayınlanan videonun izleyici kitlesi ve reklam verenin ilgili reklam için ayırdığı değerdir. Bu iki özellik dışında başka değişkenlerde CPM üzerinde etkilidir.
CPM bölgesel farklılıklardan etkilenir. Örnek olarak Türkiye’de CPM değişmekle birlikte genellikle 0,50-2 dolar aralığında yer alabilir. ABD, Kanada, Avustralya gibi ülkelerde ise yaklaşık olarak 5 ile 20 dolar aralığında değişebilir.
Peki, CPM içerik üreticileri için ne anlama gelmektedir. Üreticiler bu terimi, tahmini olarak reklam gelirleri anlamında kullanır. Bu noktada belirmemiz gereken önemli bir detay var. CPM sadece reklam gösterimi yapılması durumunda gerçekleşen izlenimleri anlatır. Reklam gösterilmeyen izlenmeler için CPM değeri bir anlam ifade etmez.
Reklamlar her videoda yayınlanmadığı gibi tüm izleyicilerde reklamlar ile karşılaşmayabilir. Bazı kullanıcılar reklamlar ile karşılaşmamak için reklam engelleyici yazılımlar kullanabilir. Bunun dışında Youtube premium kullanıcıları ve reklam uygunluğu için gerekli şartları sağlamayan kullanıcılar gösterim balına gelir elde edilmesini zorlaştırabilir.
Özetlersek, CPM ifadesi, Youtube için içerik üreten kişiler için strateji sağlamak açısından önemlidir. Yüksek CPM getiren içerikler ile alışmak isteyen üreticiler, bu yönde videolar üreterek stratejik bir planlama yapabilirler.
b-CPC (Cost Per Click) Nedir?
CPC, “Cost Per Click” yani “Tıklama Başına Maliyet” terimini ifade etmektedir. Bu anlatım, içerik üreticilerinin sıkça karışılacağı bir metindir.
Bazı reklam türlerinden içerik üreticisi sadece tıklanma durumunda gelir kazanabilir. Böyle reklamlarla karşılan bir ziyaretçi reklamı gördükten sonra etkileşmezse, içerik üreticisine herhangi bir ödeme yapılmaz. Görüleceği üzere, CPC kısaltılmış terimi, CPM’den biraz daha farklıdır. Etkileşim CPC açısından önemlidir.
Yazımızın başında kısaca belirttiğimiz gibi reklam veren kişi veya firmaların ödemeyi kabul etmiş olduğu tutar, yayınlanan reklamın bazı özelliklerine göre değişebilir. Örnek olarak teknoloji, finans, hukuk, sağlık gibi kategorilerde yer alan içeriklerde CPC biraz daha yüksek olabilir. Ancak bu durum bir kesinlik oluşturmaz. Bazen reklamların kazancı yaklaşık olarak 1–10 dolar aralığında değişebilir; bu değerler içerik ve reklam türüne göre artabilir veya azalabilir.
CPC ile Youtube’den elde edilen reklam gelirleri kesin olmamakla birlikte genellikle “Banner Reklamlar” ve “Sponsorlu Kartlar” ile olabilmektedir. Bu reklamlar diğerlerine göre daha çok göz önündedir. Ziyaretçiler içerikle ilgilenirken karşılarına çıkan bu reklamlarla etkileşime geçmeleri durumunda, içerik üreticisi bu reklamlardan gelir elde edebilir.
Google Adsense, içerik üreticisi ile yeni tanıştığında bilmesi gereken kullanım şartlarını sunar. Bu şartlara uymayan içerik üreticisi politika ihlalinden dolayı cezalandırılabilir. Örnek olarak reklam tıklamalarının teşvik edilmesi Google Adsense politikalarına göre yasaktır. Aldatıcı yönlendirmeler yapmakta yine benzer şekilde politika ihlaliyle sonuçlanabilir.
İçerik sahipleri CPC gelirlerini arttırmak için doğru stratejiler izlemelidir. Bu anlamda en doğru yaklaşım, ziyaretçilerin ilgisini çekebilecek içeriklere yönelmek olabilir. Misafirlere katkı sağlayan, çeşitli konularda bilgiler içeren, sorunları çözme konusunda yardımcı olabilen videolarla etkileşim daha kolay olabilir. Ancak tekrar belirtmek isteriz ki etkileşim doğal şekilde gerçekleştirilmelidir. Manipüle edici davranışlardan uzak durulmalıdır
Diğer yandan, CPC ile elde edilebilecek gelirin düşük olabileceği unutulmamalıdır. Ancak CPC ile düşük hacim yüksek oran dengesi, doğru strateji ile yakalanabilir. Bir video ile geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşılamasa ve yeterince görüntülenme elde edilemese de, ulaşılmak istenen hedef kitleye erişilmesi durumunda hedef kitlenin yüksek etkileşimi ile karşılaşılabilir. Bu durumda gelir miktarında artışlar gözlemlenebilir.
Bu bölümü bir örnekle açıklayalım. Teknoloji üzerine içerik paylaştığımızı düşünelim. Bu paylaşım geniş bir kitleye ulaşmayı başaramamış olsun. Ancak ulaştığımız topluluk yani hedef kitlemiz, teknolojiyle yakından ilgili kişilerden oluşuyor.
Böylece bu videolar içerisinde yayınlanan reklamlar kitlemizin ilgisini çekebilir. Sonuç olarak ilgi çeken reklamlarla daha yüksek etkileşim sağlanabilir. Bu örnekte olduğu gibi üreticilerin, sadece görüntülenmeye odaklanmaması aynı zamanda doğru hedef kitleyi de düşünmesi önemlidir.
Anlaşılacağı üzere Youtube kazanç hesaplama işlemleri tek başına görüntülenmeye bağlı değildir. Reklam türleri, etkileşim kurulan kitlenin kalitesi gibi etkenlerde önemlidir. CPC değerlerinin yüksek seviyelerde olması halinde bile duruma göre anlamlı kazançlar elde edilebilir.
Özetle, CPC gelir açısından değerlendirildiğinde Youtube içerik üreticileri için önemli bir bileşendir. Ancak sürecin sağlıklı işleyebilmesi için Google politikalarına uyulmalıdır. Aksi bir durumda kazanç potansiyeli tümüyle kalıcı şekilde kaybedilebilir.
2-Kanal Üyelikleri

Youtube platformu ile kanal oluşturarak bir kitle oluşturmak her içerik üreticinin hayali olabilir. Bu şekilde videolar oluşturarak etkileşim ve ziyaretçilerle bağ kurulması, zamanla düzenli ve sürdürülebilir bir gelir modeli oluşturma potansiyeli sunabilir. Ancak her kanal sahibi içerik yayınlayarak YouTube kanal üyeliği özelliğini aktif hale getiremez.
YouTube İş Ortağı Programı (YPP) için uygun şartları sağlayan ve katılmayı başaran kanal sahipleri, yukarıda belirttiğimiz özelliği aktif hale getirebilirler. Böylece Twitch yayınlarında olduğu gibi abonelik sistemi özelliği kullanılabilir.
Kanal üyeliği sistemi, ziyaretçilerin aylık dönemler halinde ödemeler yaparak abone olabildikleri bir YouTube üzerinden para kazanma yollarından birini oluşturur. Üyelik ücreti genellikle içerik üreticisi tarafından belirlenir. Her üye için farklı kategorilerde abonelik seviyesi açılabilir. Örneğin bronz, gümüş ve altın gibi ast, üst seviyeleri ifade eden terimler ile abonelikler ve fiyatlar belirlenebilir.
Bunlar haricinde üyelere özgü emojiler, birbirinden farklı emojiler, yalnızca üyelerin görebileceği gönderiler, videolar veya canlı yayınlar yapılabilir.
Kanal üyelikleri ile kazanılan gelirler, YouTube ile kanal sahibi arasında pay edilir. Paylaşım oranı değişkenlik gösterebilir; ancak genellikle yaklaşık %70’i kanal sahibine, %30’u ise YouTube’a ayrılır. Örneğin, 19.99TL’lik bir üyelik ücreti ile kanala abone olunması halinde bu ücretin yaklaşık, 6TL’si YouTube aktarılırken kalan kısım içerik üreticisinin bakiyesidir. Bu oranlar, yüksek takipçili kanallar için düzenli bir gelir anlamına gelebilir.
Kanal üyeliği yöntemiyle kazanılan sadık üyeler aynı zamanda iyi bir izleyici kitlesini oluşturabilir. Yayınlanan videolar bu sadık kitle tarafından da izlenebilir. Dolayısıyla geniş bir izleme potansiyeline sahip olunabilir.
Sadece üyelere özgü hazırlanan içerikler ile kanal üyesi olan kişiler kendilerini daha özel hissedebilirler. Üyelik için hazırlanmış rozetlerle birlikte canlı yayınlarda üyelere açılan yorum bölümü etkileşimi benzer şekilde genişletebilir. Tüm bunlar aktif ve sadık bir kitle oluşuna yardımcı olacak yan unsurları oluşturur.
Şunu da belirtmeliyiz ki kanal üyeliği her kullanıcı için kullanılabilir değildir. Bu özelliği kullanabilmek için gerçekleşmesi gereken bazı koşullar bulunur. Bu koşullar;
- Kanalda 1000’den fazla abone olmalı
- Kanalın topluluk kurallarına uyması ve bu kuralları ihlal etmemesi,
- Kanalın Youtube iş otaklığı programı içerisinde olması gerekir,
- Kanalın çocuklara özel şekilde ayarlı olmaması,
Bu kuralların yanı sıra içerik üreticisi oluşturduğu videolar ile her zaman kurallara uymalıdır. Politikalara aykırı hareket etmemelidir. Özel üyelere özgü içeriklerin şiddet, yanıltıcı söylemler, nefret söylemleri ya da telif sorunları olmamalıdır.
Yukarıda belirttiğimiz kurallara uymak önemlidir. Aksi halde üyelikler iptal edilebilir. Ayrıca ihlaller, kanalın gelirden men edilmesi ile de sonuçlanabilir.
Anlaşılacağı üzere, kanal üyelikleri maddi gelir açısından içerik üreticilerine yardımcı olabilen bir araç olabilir. Bu özellikten yararlanmak için dikkatli olmak gerekir. Kurallara uygun içeriklerin düzenli şekilde üretilmesi, başarıya ulaşmak açısından avantaj sağlayabilir. Bu süreçte YouTube aylık kazanç hesaplama yöntemleri kullanılarak gelir potansiyeli daha iyi analiz edilebilir.
3-Süper Teşekkür ve Süper Sohbet

Youtube, kendisini sürekli güncelleyen bir uygulamadır. İlk kurulduğu günden bu yana ilerleyebilmesine bu güncellemenin etkili olduğu söylenebilir.
Son dönemlerde içerik üreticilerinin gelir yollarını arttırmak için yeni özellikler tanıtılmıştır. Süper Sohbet (Super Chat) ve Süper Teşekkür (Super Thanks) yeni avantajlardan ikisidir. Bu sistemler bağış benzeri bir sistemi oluşturur. Aynı zamanda izleyicilerin desteğine ve doğrudan kullanıcıların bağışlarıyla gerçekleşen bir oluşumdur.
Söz konusu bu iki özellik, YouTube İş Ortağı Programı’da (YPP) yer alan ve belirlenmiş koşulları sağlayan kanallarca kullanılabilir. Şimdi bu iki terimin ne anlama geldiğini açıklayalım.
a-Süper Sohbet (Super Chat) Nedir?
Süper Sohbet, ziyaretçilerin öne çıkan mesajlar göndermesine olanak tanır. Bu mesajlar canlı yayınlarda ve prömiyer videolar sırasında gönderilebilir.
Bu özelliği kullanmak isteyen ziyaretçi belli bir miktar ücret ödeyerek canlı yayın sırasında canlı sohbet kısmından mesajının öne çıkmasını sağlayabilir. Öne çıkan mesajlar, bir süre sabit kalır ve renkli olarak görünür. Yapılan ödeme miktarına göre görünürlük değişebilir.
Süper Sohbet özelliği sayesinde izleyiciler dikkat çekme arzularını yerine getirirken, içerik üreticisi de bu etkileşimlerden doğrudan gelir elde etme imkânına sahip olabilir.
Süper sohbet, canlı yayın sıkıntısı yaşamayan kullanıcıların sevdiği özellikler arasındadır. Oyun içerikli kanal sahipleri, sohbet kanalları gibi ziyaretçilerle etkileşimi kolay içerik üreticilerine Süper Sohbet özelliği avantajlı görünmektedir.
b-Süper Teşekkür (Super Thanks) Nedir?
Süper teşekkür bir yönüyle Süper Sohbet’e benzemektedir. Ancak Süper Teşekkür’de canlı yayında olmayan normal videolar ile de çalışılabilmektedir. Dileyen ziyaretçiler kanal sahibine canlı yayında olmayan videolar üzerinden bağış yapabilirler.
Ziyaretçi videoyu izledikten sonra “Teşekkür Et” düğmesi ile bu bağışı gerçekleştirebilir. Süper Sohbet’te olduğu gibi bu işlem sonrasına yorum yapan bağışçının yorumu sabitlenir ve renkli şekilde gösterilir.
Süper Teşekkür özellikle düzenli video paylaşan içerik üreticilerine avantaj sağlayabilir. Ziyaretçilerle kanal sahibi arasında bir bağ kurabilir.
Gelir Paylaşımı ve Politikalar Nasıl?
Reklam gelirlerinde olduğu gibi, Süper Teşekkür ve Süper Sohbet üzerinden kazanılan gelirler de içerik üreticisi ve YouTube arasında paylaşılmaktadır. Reklam gelirlerine benzer şekilde Youtube genellikle yaklaşık %45 civarında bir payı alarak kalan kısmı içerik üreticisine aktarır.
Ancak içerik üreticilerinin bu uygulamalardan yararlanabilmesi için getirmesi gereken bazı uygunluk koşulları bulunur. Bunlar;
- İçerik üreticisinin kanalının Youtube İş ortağı programı bünyesine olması,
- Kanalın “çocuklara özel” şekilde ayarlı olmaması,
- Topluluk kurallarına uyulması, ihlal edilmemesi,
- Kanalın Youtube tarafından belirtilen ülkelerde bulunması,
Youtube kazanç hesaplama işlemlerinde gelirlerin paylaşımı ve yapılan bağışlar önemlidir. Diğer yandan bağışların teşvik edilmemesi gibi konulara dikkat edilmelidir. İçerik üreticilerinin kullanıcıları bu konuda baskı altına almaması gerekmemektedir. Ziyaretçileri manipüle ederek bağışa teşvik etmek politikalara aykırı olarak algılanabilir.
İçerik üreticileri doğal yollarla kanallarını geliştirmeli ve bağışlarında aynı şekilde gerçekleşmesine özen göstermelidir.
Özetlersek Süper Sohbet ve Süper Teşekkür uygulamaları, içerik üreticileri için izleyici kitlesine dayalı bir gelir modelidir. Özellikle sadık bir topluluğu bulunan kanal sahipleri için sürdürülebilir bir kazanç türü olabilir.
4-Sponsorlu İçerikler

Youtube gelirlerini arttırmak isteyen kişiler için tercih edilebilen bir kazanç modeli de Sponsorlu içeriklerdir Sponsorlu içerik metodunda, kanal sahibine yayına aldığı video karşılığında bir teklifte bulunulabilir. Bu teklifi kabule den içerik üreticileri ürün ve hizmetlerin tanıtımını yapmayı kabul ederler.
Bu tür içeriklerde Youtube, sponsorlu videolara entegre olabilmekte ve markalara görünürlük kazandırırken içerik üreticine avantaj sunabilmektedir. Şimdi sponsorlu içeriğin ne anlama geldiğini biraz daha açıklamaya çalışalım.
1-Sponsorlu İçerik Nedir?
Yeni kullanıcılar arasında sponsorlu içeriğin reklam olduğuna dair yanlış bir görüş olabilmektedir. Ancak sponsorlu içerikler birer reklam değildirler. Bu tür içeriklerde markaların tanıtımları, video içerisinde doğal olarak anlatılmaktadır. Bu durumu bir örnekle açıklayalım.
Bir finans kanalını ele alalım. Bu kanalda yayınlanan videonun başlarında “sıradaki videomuz ABC isimli firmanın sağladığı destekle hazırlanmıştır” gibi bir açıklama yer alabilir. Veya video içerisinde bir ürünün özelliklerinin tanıtımı yapılabilir. Bu iki kavramda sponsorlu içeriklere birer örnektir. Youtube’da yayınlanacak olan sponsorlu içeriklerde Google ve Google Adsense politikalarına uygun olmalıdır.
2-Sponsorlu İçeriklerin Google AdSense Politikalarına Uygunluğu
Sponsorlu içeriklerde aşağıdaki maddelerde yer alan şartlara uymak önemlidir. Bu önemli kurallar şunlardır;
- Reklam politikalarına Uyma Koşulları: Normal yayına alınan içeriklerde olduğu gibi Sponsorlu içeriklerde reklam politikalarına uygun olmak zorundadır. Örnek olarak, yasa dışı bahis siteleri, yetişkinler için düzenlenmiş platformlar, alkol veya tütün ürünleri vb. Google’ın reklam politikalarına aykırı olarak değerlendirilebilir.
- Açıklama Gereksinimi: Sponsorlu içerikler yayına alınırken açıklama bölümüne “Bu video içerisinde ücretli tanıtım içeriği yer almaktadır.” Bilgisi yerleştirilmelidir.
- Tıklamaya Teşvik Etmek: İçerik üreticisi ziyaretçileri reklamları tıklamaya teşvik edemez veya yönlendiremez.
Şeffaf olmak açısından hazırlanan video yayına alınırken, Youtube içerik üreticisi bölümünde “Ücretli tanıtım bulunmaktadır” kutusunu işaretlemeyi unutmayın. Bu uygulama hazırlanmış olan videoda yer alan reklamların çizgisini belirginleştirir.
3-Sponsorlu İçeriklerde Fiyatlar Ne Durumda?
Sponsorlu içeriğe verilecek olan teklif belirlenirken, bazı faktörler göz önüne alınmaktadır. Bu faktörler kişi ve firmalara göre değişkenlik gösterirken, genel olarak aşağıdaki etkenler belirleyicidir.
- Kanalın sahip olduğu abone sayısı,
- Videoların ortalama izlenme süresi,
- Kanalın hedef kitlesi,
- Yayınlanan içeriklerin türleri
Bu maddelerde yer alan bilgilere göre yapılan tekliflerdeki fiyatlarda değişmeler olabilir.
4-Kalıcı Değer Üretimi
Sponsorlu içeriklerin tek amacı gelir elde etmek değildir. Bu avantajın yanında aynı zamanda değerli içerik üretimi içinde kullanılabilmektedir. Ziyaretçilerin günlük yaşamda kullandığı ürünlerin tanıtımını yapmak ilgilerin odağına yerleşme konusunda yardımcı olabilir.
Kanalın ziyaretçiler tarafından güven duygusunu kaybetmemesi önemlidir. Bu nedenle, yayınlanan sponsorlu içeriğin dürüst şekilde tanıtılması önemlidir.
5-Dijital Ürün Satışları ve Bağlı Ortaklıklar (Affiliate Marketing)

İçerik üreticilerinin pek çoğu, YouTube üzerinden para kazanma yollarını araştırmaktadır. Bu içerik üreticileri, gelir elde etmenin tek yolunun yalnızca reklam gelirleri olmadığını bilmektedirler. İnternet üzerinden gelir elde etme işlemleri pasif gelir olarak adlandırılır.
Pasif gelir elde etmenin önemli yolları arasında bağlı ortaklık sistemleri ile dijital ürünlerin satışı bulunur. Üstelik bu iki pasif gelir yöntemi hem küçük kanallar hem de ileri düzeyde bulunan kanallar için uygulanabilecek bir sistemdir. Peki, dijital ürün satışı nedir? Dijital ürün satışları nasıl yapılabilir?
Dijital Ürün Satışı Nedir? Neyi Anlatır
Dijital ürünler, kullanıcıların fiziki olarak ulaşamadığı, internetten sanal olarak ulaşabildiği platformları kapsamaktadır. Bu platformlar arasında;
- Yazılım ürünleri,
- E-kitaplar,
- Pdf içerikleri,
- Şablonlar, tasarımlar,
- Dijital olarak sunulan sanat eserleri,
İçerik üreticileri dijital ürünleri sunabilmek için üçüncü parti satış platformlarını veya ürünlerin kendi web sitelerini kullanabilirler.
Dijital Ürün Satışlarının Google Politikalarına Uyum Açısından Değerlendirilmesi
Youtube içerikleri ziyaretçilerin ilgisine sunulurken, dijital ürünlerin tanıtımı yapılabilmektedir. Bu konuda kurallara uyulduğu müddetçe herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır. Peki, nedir bu kurallar?
- Öncelikle içerikte yer alan bilgilerin doğru olması önemlidir. Yanıltıcı bilgilere yer verilmemelidir.
- Tanıtımı yapılan dijital ürünlerin açıklamaları şeffaf olmalı, bilgiler açık ve dürüst şekilde belirtilmelidir,
- Video içerisinde dijital bir ürün tanıtımı yer alıyorsa, “ücretli tanıtım içeriyor” kutusu mutlaka işaretlenmelidir.
- Teşvik edici bilgilere yer verilmemelidir. Ziyaretçi satın almaya zorlanmamalıdır.
Bu kurallarla birlikte dijital ürünlerin tanıtım üzerinden yönlendirildiği sayfanın manipüle edilmemiş bir web sitesi olması önemlidir. Bu sitenin Google reklam politikaları yönünden denetim kurallarına uygun olmasına özen gösterilmelidir. Örnek olarak, yönlendirilen sayfa kumar, casino vb., sahte bilgilerin yer aldığı bir platform, crackli yazılım veya indirme platformu gibi sayfalardan oluşmamalıdır.
Bağlı Ortaklık (Affiliate Marketing) Nedir?
Bazı ürün veya hizmetlerin tanıtımı yapılarak bu ürünlere bağlantıların (link) tanımlandığı ve gerçekleşen satışlar üzerinden içerik üreticisine belirli komisyon kazandıran gelir modeline “bağlı ortaklık (Affilate marketing) denilmektedir.
Bu sistem Youtube platformunda kanal sahipleri tarafından sıkça tercih edilebilmektedir. Özellikle finans, teknoloji, yazılım, kozmetik gibi kanallara bağlı ortaklık (Affilate marketing) sistemine entegre olabilirler.
YouTube ve Google Politikalarına Uyum İçin Aşağıdaki Kurallara Dikkat Edilmelidir:
- Politika ihlaline uğramamak için affiliate (ortaklık) bağlantısı net bir şekilde ifade edilmelidir.
Bu durumu bir örnekle açıklayalım. Affiliate (ortaklık) bağlantısı paylaşıldığında; “Bağlantı aracılığıyla alışveriş yaparak bize destek olabilirsiniz. Size ek bir maliyet olmayacaktır.” Gibi bir açıklama ile affiliate (ortaklık) bağlantısı özelliğini kullanabilirsiniz.
- Eklenen bağlantıların açıklama kısımlarına dikkat etmek önemlidir. Bilgiler doğru şekilde eklenmelidir. Bağlantı yönlendirmeleri güvenilir sitelere doğru yapılmalıdır. Bağlantılar manipüle edilmemelidir. Örneğin, bağlantılar Trendyol, Hepsiburada, Amazon vb. yasal ve güvenilir platformlara yapılabilir.
- Metin içerisinde yanıltıcı bilgiler verilmemelidir. Ziyaretçileri kandıran başlıklar, sahte indirim türünden ifadelerden kaçınmak önemlidir.
- Kanalın güvenini kaybetmemesi için ziyaretçilerinin güveni sarsılmamalıdır. Güveni koruyabilmek için abartılı vaat verilmemelidir.
Avantajlar ve Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Dijital ürün satışı ve bağlı ortaklıklar, gelir elde edebilmenin önemli yolları arasında yer alabilir. Ayrıca kanal sahibi reklam gelirlerine bağlı kalmadan içerik ekleyerek kanalını büyütmeye devam edebilir.
Reklam gösterimi her izlenmede gerçekleşmemektedir. Bununla beraber gösterim olsa da bazı bölgelerde içerik üreticileri daha az reklam geliri elde edebilir. Bu gibi durumlarda dijital ürün satışı ve bağlı ortaklık, kanal sahipleri için daha avantajlı görülebilir.
Dijital ürün satışı ve bağlı ortaklıklar sistemiyle içerik üreticisi başarılı olmak istiyorsa aşağıdaki uyarılara dikkat edebilir,
- Tanıtımı yapılan ürünlerin ya da hizmetlerin rastgele seçilmemesi önemlidir. Ürün veya hizmetler ziyaretçilere bir şeyler katabilmelidir.
- Politikalara uyumlu hizmetler yapılmalıdır. Her şeyin şeffaf olmasına gayret edilmelidir.
- Ürün veya hizmet tanıtımları kullanıcıların deneyimlerini bozmadan yapılmalıdır.
YouTube Kazanç Hesaplama Yollarına Genel Bakış

Yazımızın ilerleyen bölümlerinde Youtube kazanç hesaplama yolları ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Ancak bundan önce YouTube gelir formülünü ve bazı temel bileşenlerini açıklamamız, hesaplama işlemlerinin mantığını anlamak açısından önemli olabilir.
a-YouTube Gelir Formülü
İçerik üreticilerinin Youtube ile kazanabilecekleri gelirler farklı kategorilerde ele alınabilir. Kanal üyelikleri, reklamlar, süper teşekkür, sponsorlu içerikler gelir kaynakları arasında öne çıkanlar arasındadır.
Bu gelir modelleri içerinde sıkça tercih edilen Google Adsense ile elde edilebilen gelirlerin hesaplanmasında bazı özel formül ve metrikler tercih edilebilmektedir. Söz konusu formül ve metrikleri doğru şekilde anlayabilmek demek, tahmini olarak elde edilebilecek kazancı hesaplayabilmek açısından önemlidir.
1-YouTube Gelirinin Temel Bileşenleri
Youtube reklam gelirlerinin yoğun olarak bağlı olduğu iki temel unsur bulunur. Bu unsurlar şunlardır;
- CPM (Cost Per Mille / 1000 gösterim başına maliyet)
- CPC (Cost Per Click / tıklama başı maliyet)
Her iki maddede yer alan göstergeler, reklam veren kişi veya firmaların ayırdıkları bütçe ile ilgilidir. Ayrılan bütçeye göre içerik üreticilerinin kazançları değişkenlik gösterebilir. En basit haliyle yaklaşık gelir formülünü aşağıda ki gibi anlatabiliriz,
- Tahmini Gelir = (Toplam Reklam Gösterimi / 1000) x CPM x %Pay
Yukarıda ki formülde yer alan %pay işle gösterilen kısım kanal sahibinin Youtube platformu ile arasında paylaşmış olduğu gelir ile orantılı kısımdır. Bu oran yaklaşık olarak %45 YouTube’a, %55 kanal sahibine şeklindedir. Buradaki değerlere göre kanalda yayınlanan bir videonun 100.00 kez izlenmesi halinde, (ortalama CPM değerini 4$ olarak varsayarsak);
- (100.000 / 1000) x 4 = 400$ yaklaşık bir toplam gelir oluşabilir. Bu değer kesin olmayıp sadece bir tahmindir. Bu durumda, içerik üreticisine kalan tutar yaklaşık olarak 220$ seviyelerinde olabilir.
Şunu da hatırlatmalıyız ki, yayınlanan video ile elde edilen her görüntülenmeden gelir elde edilemeyebilir. Aşağıda belirtilen koşullara uyan şartlarda görüntülenme üzerinden gelir elde edilebilir,
- Yayınlanan video içeriği politikalara uygunsa,
- Ziyaretçi videolarla etkileşime geçtiğinde herhangi bir reklam engelleyici kullanmıyorsa,
- Reklam veren firma veya kişilerin videonun yayınlandığı bölgeye reklam vermesinde bir sakınca yoksa,
- Ziyaretçi reklamı atlamadan izliyor veya reklamla etkileşime geçiyorsa (bu durum bazı reklamlar için geçerli olabilir),
Yukarıda belirtmiş olduğumuz nedenlerden ötürü, CPM ve CPC değerleri ziyaretçilerin davranışları, ziyaretçinin bulunduğu ülke ve videonun kategorisi gibi faktörlere göre değişebilir.
2-eCPM ve RPM Kavramları Nedir?
İçerik üreticilerine Youtube Studio ara yüzünde sunulan bazı metrikler bulunmaktadır. Bu metrikler sayesinde kanal sahibi içeriğinin durumu hakkında bilgi edinebilir. Bu metrikler arasında içerik üreticilerinin sıkça kullandığı bir değer de RPM (Revenue Per Mille) yani “1000 görüntüleme başına net gelir” bölümüdür.
RPM reklamlar dışında elde edilebilen gelirleri de bünyesinde barındırabilir. Hesaplama yapılırken reklam dışı gelirlerde göz önüne alınır. Nedir bu reklam dışı gelirler? Örnek olarak Süper Teşekkür, Kanal Üyeliği vb. kazançları bu bölümde yer alabilir.
RPM teriminin ne anlama geldiğini belirtmek için somut bir örnekle durumu açıklayabiliriz,
- İçerik üreticisinin yayınladığı bir içeriğin 100.000 görüntülenmesi olduğunu varsayalım,
- Toplam kazancın 200$ olduğunu düşünelim, bu durumda RPM değeri,
- RPM = (200 / 100.000) x 1000 = 2 dolar,
3-Yanıltıcı Formüllere Karşı Dikkatli Olmak Kaçınmak Önemlidir!
İnternette YouTube kazanç hesaplama ile ilgili aramalar yaptığınızda kesin kazanç vaatleri görebilirsiniz. Bu tür sitelerde “Youtube’da 1000 izlenme ne kadar? Veya “YouTube izlenmeye göre kazanç hesaplama” gibi sorulara cevaplar aradığınızda karışışınıza 5-10$ gibi kesin kazanç belirten rakamlar çıkabilir.
Şunu bilmelisiniz ki, kesin bir kazanç içeren bilgiler Google politikalarına aykırıdır. Bu aykırılığın temel sebebi ziyaretçinin yanıltılması ve manipüle edilmesinden ileri gelir. Çünkü Youtube kazanç hesaplama işlemlerini tam olarak belirtmek pek mümkün değildir. Bu konuda çok fazla değişken işin içine girer.
Peki biz bu durumda ne yapabiliriz? Youtube aylık kazanç hesaplama işlemi yapamayacak mıyız? Elbette bir tahminde bulunabiliriz. Ancak yazımızın devamında anlatacağımız gibi bu tahminleri doğru metrikleri hesap ederek yapmalıyız. Aksi halde yanılma payı yüksek olabilir.
b-YouTube Reklam Geliri Nasıl Hesaplanır?
İçerik üreticilerinin merak ettiği konular arasında öne çıkanlardan birisi “bu videodan ne kadar kazanırım?” gibi sorular olabilir. Makalemiz içinde yer yer anlattık ancak tekrar belirtmekte yarar var.
YouTube kazanç hesaplama işlemlerinde sadece görüntülenme sayısı, yaklaşık bir tahmin yürütmek için yeterli değildir. Bunun yanında, reklamın türü, izleyicilerin davranışları, kanalın içeriği ve daha pek çok etken kazanç hesaplamada değişikliklere yol açabilecek sebepleri oluşturabilir.
YouTube’un Geliri Nereden Gelir?
Youtube’dan elde edilen gelirlerin payının büyük kısmını Google Adsense reklamları oluşturur. Söz konusu reklamlar video içerisinde çeşitli yerlerde yer alabilir.
- Videonun baş kısmında, ortasında veya sonlarında video şeklinde gösterilen reklamlar,
- Banner yani görüntü içerikli olarak yayınlanana ve videonun altında bulunan reklamlar,
- Youtube short videolarında kısa reklamlar,
- Çeşitli çıkartma reklamları,
Yayınlanan reklamlar farklı türlerde ödeme sistemine sahiptir. Bu ödeme modelleri;
- Tıklama bazlı olan ödemeler (CPC),
- Görüntülenme bazlı ödemeler (CPM)
c-Reklam Geliri Hesaplanırken Hangi Faktörler Etkilidir?
Makale içerisinde zaman zaman belirttiğimiz YouTube kazanç hesaplama ya etki eden faktörlerin daha geniş açıyla incelemesini bu bölümde yapabiliriz.
Youtube izleme kazanç hesaplaması işlemlerinde dikkate alınması gereken metrikler şunlardır;
- Reklam izlenme süresi: Ziyaretçinin reklamı geçmeden ne kadar süre izlediği ile ilgili sayaçtır.
- Reklam gösterimi (ad impressions): Her video izlenmesinde ziyaretçiye reklam gösterilmez. Kazançtan söz edebilmek için, videoyu izleyen kişiye reklam gösterimi yapılmalıdır.
- İzleyicinin bulunduğu bölge: içerik sahibinin reklamlardan elde edebileceği gelirler ülkelere göre farklılık gösterebilir. Örnek olarak, Amerika’da CPM değeri bazı diğer ülkelere göre daha yüksek olabilir.
- Reklamın türü: Ziyaretçiye gösterilen reklam atlanabilen türden mi? Bumber mı? Tıklamalı mı yoksa gösterimli mi? Farklı reklam türleri yine kazanca etki edebilen etkenlerdendir.
- Kanalın itibarı ve içeriğin kalitesi: YouTube, reklamları her videoda rastgele göstermez. İçeriğin uygunluğu, politikaya uyumu ve kanal geçmişi önemlidir.
Kazancın Gerçekleşmesi İçin Gerekli Şartlar Nelerdir
Tek başına reklam gösterimi kazanç için yeterli olamayabilir. Bunun yanı sıra izleyici ile reklamın etkileşmesi ve reklamın izlenmesi gibi durumlar gerekebilir. Bu faktörleri düşündüğümüzde her bin görüntülenme doğrudan gelir getirmeyebilir.
Tüm bu şartların gerçekleşebilmesi için içerik üreticisinin kanlının gerçekleşebilmesi için içerik üreticisinin kanlının özeliği aktif durumda olmalıdır. Adsense hesabı onaylı olmalı ve içeriklerinde Youtube para kazanma politikaları yönünden ihlale sebebiyet vermemesi gerekir.
YouTube Kazanç Hesaplamayı Etkileyen Temel Faktörler Nelerdir?
1-İzlenme Sayısı

Youtube gelirlerini etkileyen faktörlerden bir diğeri izlenme sayısıdır. Bu kavram pek çok kişi tarafından ilk bilinen göstergelerdendir. Ancak bu noktada yapılan temel hata, sadece izlenme sayısına bakarak bir kanalın kazancını hesaplamaya çalışmaktır.
Reklam gelirlerinin pek çok değişkene bağlı olduğunu artık biliyoruz. Bu başlık altında izlenme sayısının etkileri üzerinde açıklamalar yapmaya çalışacağız.
İzlenme Sayısı ve Gelir Arasındaki Temel İlişki Nedir?
İzlenilen her içerik Youtube platformunda kanal sahibine gelir getirmez. Bu durumun sebebi aşağıdaki maddelerde yer almaktadır.
- İzlenmelerin bir kısmında reklamlar yayınlanmamış olabilir,
- Reklamlar tüm ziyaretçilere gösterilmeyebilir,
- Ziyaretçiler reklamları atlayabilir, izlemeyebilir.
Bu değişkenleri düşünerek, youtube kazanç hesaplama işlemlerini tahmini olarak gerçeğe en yakın yapabilmek monetize edilen izlenme sayısı üzerinden yapılabilir. Monetize edilen izlenme terimi reklamların gösterildiği videoları anlatır.
2- İzlenme Kalitesi ve İzleyici Konumuna Göre Gelir Değişimi
Kanalın geliri, izlenme sayısı yüksek olsa bile değişkenlik gösterebilir. Bu durumun farklı nedenleri bulunur. Bu nedenler aşağıda sıralanmıştır.
- Ziyaretçilerin farklı coğrafi konumları,
- Reklam veren kişi veya firmaların, reklamlar için ödediği ücretler,
- Ziyaretçilerin reklamları izlememesi ve atlaması gibi etkenlere göre gelirlerde değişiklik gözlemlenebilir.
Örnek olarak, Kanada, Almanya veya ABD gibi ülkelerin izlenmelerinde görülen CPM ve RPM göstergeleri diğer bazı ülkelere göre daha yüksek olabilir.
3- İzlenme Kaynağı ve Trafik Türüne Göre Gelir Değişimi
Youtube kazanç hesaplama işlemleri yapılırken, izlenmenin hangi kaynaktan yönlendirildiği de önemlidir.
- Organik olarak yapılan izlenmeler genel olarak daha kabul edilebilir bir izlenmeye sahiptir. Bu organik izlenmelere örnek olarak arama sonuçları veya öneriler videolar üzerinden ulaşılan ziyaretçiler gösterilebilir.
- Botlar kullanılarak yapılan yönlendirmeler veya yapay trafik izlenmeleri politikalara aykırı kabul edilebilir. Kanal sahibinin bu tür girişimler içerisinde bulunmaması önemlidir.
- Teşvik edilmiş trafik yönlendirmeleri politikalara aykırıdır. Hesabın kapatılmasıyla sonuçlanabilir.
4-İçerik Türüne Göre Gelir Değişimi Nasıldır?

Kanal sahibinin gelirleri, kanalda yayınlanan içeriklerin türüne göre değişiklik gösteren bir yapıya sahiptir. Reklam verenlerin ayırdığı bütçeler bazı içerik türlerinde diğerlerine göre farklı olabilir. Bu durum rekabeti beraberinde getirebilir.
Aşağıda birbirinden farklı içeriklerin türlerine göre reklam gelirlerinin ne şekilde değişebileceği ve dikkat edilmesi gereken önemli noktalar açıklanmaya çalışılmıştır.
İçerik Türleri ve Reklam veren Tercihlerine Göre Değişiklikler
Reklam veren kişi veya firmalar, belirledikleri hedef kitlelere ürün ve hizmetlerinin tanıtımını ulaştırmak isterler. Onlar için hedef kitle, doğru iletişim için önemlidir. Bu sebeple içerilerin bazılarında CPM değerleri diğerlerine göre değişken olabilir.
- Genel gözlemlere göre, finans sektörü, sigorta veya yatırım hizmetleri alanlarında CPM oranlarının görece daha yüksek seyredebileceği ifade edilmektedir.
- Elektronik ve teknoloji alanında yayın yapan kanallarda reklam verenlerce tercih edilebilen öne çıkan platformlardan olabilmektedir.
- Yaşam tarzı videoları ve sağlık içerikli yayınlar yapan içerik sahipleri orta seviye CPM olarak değerlendirilebilir.
- Teknoloji ve elektronik ürün inceleme videoları da reklam verenler tarafından sıklıkla tercih edilen kategoriler arasında yer alabilir.
- Sağlık ve yaşam tarzı içerikleri, bazı durumlarda orta-üst düzeyde CPM oranları sağlayabilir.
- Çocuklar için yayın yapan kanalların reklam gösterimlerinde sınırlamalar bulunabilir. Bu nedenle bu kategorilerde gelir potansiyeli platform politikalarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
İçerik Kalitesi ve İzleyici Bağlılığının Reklamlara Etkisi Nedir?
Kalitesi yüksek içerikler ve ziyaretçilerin kanala olan bağlılıkları, videolarda reklamların daha uygun şekilde yer alabilmesini sağlayabilir. Uzun videolar, reklamların yerleşimi için daha geniş bir alan oluşturabilir. Bu durum, izlenme süresi ve reklam yerleşimi gibi değişkenlere bağlı olarak gelirde değişikliğe neden olabilir.
İçeriklerin Google Politikalarına Uygunluğu Nasıl olmalıdır?
Web sitelerinde yayınlanan reklamlarda olduğu gibi Youtube reklamlarının yayını içinde belirlenmiş politika ve kurallar bulunmaktadır. Bu kurallardan öne çıkanlar aşağıda sıralanmıştır.
- Şiddet içeren ifadeler, söylemler, nefret barındıran içerikler, uygunsuz unsurlar ve telif hakkı ihlali içeren yayınlar, reklam gösterimi ve gelir elde etme açısından kısıtlamalara neden olabilir,
- Çocuklar için içerik hazırlayan kanallar, platform politikaları gereği reklam yönünden bazı sınırlamalara tabi olabilir.
- Politik, hassas ya da tartışmalı içerikler de reklam gösteriminde kısıtlamalarla karşılaşabilir.
Stratejik İçerik Planlaması Nasıl Yapılabilir?
Kanal sahipleri, içerik yayınlamadan önce hangi içeriklerin CPM değerleri yönünden daha avantajlı olduğu şeklinde bir araştırma yapabilirler. Bu sayede üretilen içeriğin benzer oranlarda gelir seviyesinde değişmeler olabilir.
Ancak kanal sahibi bu araştırmayı yaparken, kanalının hedef kitlesini ve içeriğin bu kitleye olan uygunluğunu göze almayı önemsemelidir. Aksi durumda ziyaretçilerde hoşnutsuzluk veya azalmalar gözlemlenebilir.
5- Geliri Etkileyen Doğal Faktörler Nelerdir?
YouTube içerikleriyle elde edilen gelirleri etkileyen faktörler yalnızca yukarıda saydıklarımızla sınırlı değildir. Bunlarla birlikte, doğrudan kanal sahibinden kaynaklanmayan çeşitli çevresel faktörler de bulunur. Bu tür dışsal etkiler, kanalın performansı üzerinde değişikliklere yol açabilir. Dolayısıyla, gelir üzerinde dolaylı da olsa etkiler oluşturabilir.
Söz konusu doğal faktörler aşağıda açıklanarak sıralanmıştır.
a- İzleyici Demografisi ve Coğrafyası
Ziyaretçilerin cinsiyetleri, yaşları, coğrafi konumu ve eğitim durumu gibi değişkenler, hedef kitle oluşturmaları nedeniyle, reklam verenler tarafından ilgiyle takip edilir. Reklam verenler kendilerine uygun olan bu kitleye ulaşmayı hedeflerler.
Bazı coğrafi bölgelerden gelen ziyaretçilerin görüntüleme başına kazandırabileceği reklam gelirine etkisi değişkenlik gösterebilir. Bu nedenle içerik üreticileri, hedef kitlelerinin konum ve demografik özelliklerini analiz ederek stratejilerini belirleyebilirler. Bu durum, ziyaretçilerin demografik özelliklerini ve coğrafi konumlarını önemli bir unsur hâline getirebilir.
b- İzlenme Süresi ve Etkileşim Değerlerinin Etkisi
Videoların daha uzun süreli olması ve izleyicilerle etkileşimim gibi değerler (içeriğin paylaşılması, yorumlar yapılması, videoların beğenilmesi vb.) videoların algoritmalar tarafından öne çıkarılmasına yardımcı olabilir.
Uzun süreli olarak hazırlanan videolarda, videonun arasında yer alan reklamlar kendilerine daha kolay konumlanabilir. Ancak şunu da belirtelim, uzun video yapmak için ziyaretçiyi sıkmamaya dikkat etmek önemlidir. Her şeyin doğal olması gerektiğini unutmayın!
c- Sezonluk ve Mevsimsel Değişiklikler
Reklamlara ayrılan bütçelerde her yıl belirli dönemlerde değişiklikler gözlemlenebilir. Örnek olarak yaz aylarında havaların ısınması ile birlikte tatil sezonuna girilir. Bu dönemlerde reklam verenler daha çok tatil konuları üzerine reklam bütçeleri ayırabilir. Böyle bir durumda CPM’de artış yaşanabilir. Diğer dönemlerde ise aynı konuda CPM’de düşüş gözlemlenebilir.
d-Rend İçerikler ve Popülerlik Durumları
Güncel ve popüler konular zaman zaman izleyici sayısında değişimlere neden olabilir. Bu değişimler reklam gelirlerine de yansıyabilir.
e- Algoritmadaki Değişmeler
Google ve Youtube sürekli kendisini güncelleyen iki platformdur. Bu platformlarda meydana gelen güncellemeler bazen algoritma değişikliği şeklinde olabilir. Değişen algoritmalar izlenmeler ve reklam gösterimlerinde değişikliğe neden olabilir. Bu yüzden, algoritma ve diğer güncellemeleri takip etmek kanal sahibi için önemlidir.
6- Hedef Kitle ve İzlenme Süresi
Hedef kitle ve yayınlanan videoların izlenme süresi Youtube gelirleri üzerinde etkisi olan faktörler arasındadır. Kanalın gelirini arttırabilmek için kanal sahibinin kendisine özgü hedef kitlesini iyi tanımlaması bazı avantajları beraberinde getirir.
Optimize edilmiş izlenme süresi ve davranışı analiz edilmiş hedef kitleye uygun videolar üreterek içerik sahibi kanalını geliştirebilir. Aşağıda hedef kitlenin ne olduğu, izlenme süresi ile gelir arasında ki bağlantı ve içerik üreticisinin uygulayabileceği stratejiler hakkında bilgiler yer almaktadır.
a-Hedef Kitle Nedir? Hedef Kitle Neden Önemlidir?
Hedef kitle adından da anlaşılabilen bir terimdir. Bir kanal sahibinin ulaşmak istediği kişi ve grubu belirtir. Kanal sahibinin videoları bu kişiler tarafından izlenir ve değerlendirilir.
Hedef kitle, coğrafi konum, yaş, cinsiyet gibi özelliklerle kategorilere ayrılabilir. Her kanalın ulaşmak isteyebileceği bir coğrafi konum, belirli bir yaş aralığı veya cinsiyet olabilir. Bu ifadeler kanalın hedef kitlesini oluşturur.
Doğru bir hedef kitleye ulaşabilen içerik üreticisi, videolarına olan ilgiyi arttırabilir. Reklamlardaki CPM oranını yükseltebilir.
b- Doğru Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?
- Hazırlayacağınız içeriği tasarladığınız yani, cinsiyet ve ilgi alanına göre oluşturmaya çalışın,
- İçeriğin yayınlanma saati önemlidir. Ziyaretçilerin en çok hangi saatler aralığında ve hangi cihazlarda videolarınızı izlediğini önceden araştırmak avantajlı olabilir,
- Ziyaretçilerinizin hareketlerini görebilmek, sıradaki içeriğin oluşumu için ilham verebilir. Bu nedenle Google Analitics ve Youtube Studio verilerini iyi analiz etmek önemlidir.
c- Videolarda İzlenme Süresi Neden Bu Kadar Önemlidir?
Gösterilen videoların izlenme süreleri Youtube algoritmaları için büyük bir öneme sahiptir. Uzun süre izlenme alan videolar;
- Algoritmaya, videonun kaliteli olabileceğini ve izleyicinin videoyla ilgilendiğini gösterebilir,
- Video çok daha fazla kişiye önerilebilir. Geniş bir kitleye ulaşabilir,
- Mid-roll reklamlar videoya yerleştirilebilir. Reklamların performansı artabilir.
d-İzlenme Süresi ile Reklam Geliri İlişkisi Nedir?
Reklamlardan elde edilebilecek gelirler, ziyaretçilerin videolarla ve aynı zamanda reklamlarla olan etkileşimine bağlı olarak değişebilir. Bunun yanı sıra videonun toplam süresi yani uzunluğu da bu gelirler üzerinden etkili olabilecek etkenlerdendir.
Tam olarak doğru orantılı olmamakla birlikte uzun süreli izlenme süreleri reklamların gösterimlerinde değişikliklere yol açabilir. Bu durumda CPM ve CPC değerleri üzerinde dolaylı etkiler oluşabilir.
Stratejik İçerik ve İzlenme Süresi Artırma Teknikleri Nelerdir?
- İzlenme süresini arttırabilmek için etkili bir giriş yapmak faydalı olabilir. Videonun başında ziyaretçiye ilgi çekici giriş sunmak bu yüzden önemlidir.
- İzleyicilerin videoyu izlerken sıkılması videoyu terk etmelerine sebebiyet verebilir. İçeriğiniz benzersiz ve akıcı olursa bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz.
- Mid-roll reklam kullanımında süre sınırlarına dikkat etmek önemli bir konudur.
- Ziyaretçilerin yorumlarına ve etkileşimlerine karşılık vermeye çalışabilir. Sorulan sorulara kısa sürede yanıtlar vererek etkileşimi arttırabilirsiniz.
7-Video Türü ve Reklam Türleri
Gelirlerin bağlantılı olduğu bir diğer faktör videolar ve reklamların türleridir. Reklamların farklı türleri gelir potansiyeli üzerinde değişkenlik gösterebilir. Videoların farklı türleri, hem reklam veren kişi veya kuruluşları hem de ziyaretçilerin yapısını belirler. Aşağıda video türlerinin gelirler üzerine potansiyel etkisinden bahsedilmiştir.
a-Video Türlerinin Gelirler Üzerine Potansiyel Etkisi
Youtube yayınlanan milyonlarca videonun türleri birbirine göre farklılık gösterebilmektedir. Bu farklılıklar izleyici profilini ve reklam verenlerin ilgisi üzerine etki edebilmektedir.
- Eğitim Videoları: Eğitim videoları çok sayıda alanda kendisine yer bulabilmektedir. İçerik üreticileri Teknoloji, finans, yazılım gibi alanların CPM değerleri konusunda yorumlarda farklı gözlemler paylaşmaktadırlar.
- Oyun Videoları: Oyun sektörü geniş bir kitleye hitap etmektedir. CPM değerleri yönünden düşük olabileceği şeklinde farklı gözlemler paylaşılmıştır.
- Vlog ve Eğlence İçerikli Yayınlar: Oyun sektöründe olduğu eğlence içerikli videolarında izleyici sayısı yüksektir. Ancak CPM yönüyle genellikle düşük seviyelerde olabileceği yönünde gözlemler paylaşılmaktadır.
- Ürün İnceleme Videoları: Kozmetik, bakım ürünleri ve teknoloji alanlarında geniş bir kitle tarafından takip edilmektedir. Rekabetin olduğu bir CPM sunulabilir.
b-Reklam Türleri ve Özelliklerinin Gelirler Üzerine Olan Potansiyel Etkisi Nedir?
Youtube aşağıdaki reklam türlerini kullanmaktadır.
- Overlay Reklamlar: Yarı şeffa görünen reklamlar Overlay reklamlardır.Bu reklamlar video izlenirken ekranın alt kısımda görünebilir.
- Atlanamayan Reklamlar: Ziyaretçinin videoyu izlemeye devam etmesi için reklamın bitmesini beklemesi gerekir.Bu tür reklamlar atlanamayan reklamlar olarak adlandırılır.
- Display Reklamlar: Display reklamlar video yayınlanırken, videonun sağında veya üstünde yer alabilir. Banner reklam olarak görünür.
- Mid-roll Reklamlar: Bu tür reklamlarda İzlemesırasında videoda kesinti olur. Reklam yayına girer. Reklam bittikten sonra yayın kaldığı yerden devam eder. En dikkat çekici reklamlardan olabilir.
- TrueView Reklamlar (Atlanabilir Video Reklamları): Atlanamayan reklamlardan farklı olarak reklam gösteriminden 5 saniye sonra geçilebilir. Atlanabilen reklamlarda, reklamın tamamının izlenip izlenmemesi gibi etkenler, performans verilerini etkileyebilir.
- Sponsorlu Kartlar: Video içerisinde bir ürün tanıtımıyla ilgili görünen küçük kartlardır.
8- Mevsimsel Değişkenlikler ve Trendler
Yıl içerisinde değişen dönemlere göre gelirlerde farklılıklar gözlemlenebilir. Dalgalanmalar bu geçiş süreçlerinin en belirgin özellikleri arasındadır. Kanal sahibi dalgalanmalardan etkilenmemek için stratejiler geliştirmeli ve trendleri takip edebilir. Aşağıda mevsimsel olarak gerçekleşen dalgalanmaların ne gibi değişikliklere yol açabileceği konusunda bilgiler aktarılmıştır.
a-Mevsimsel Değişkenlikler Nedir?
Ziyaretçilerin davranışlarında meydana gelen değişimler ve reklam veren kişi ya da kuruluşların bütçelerindeki değişiklikler yıl içerisinde değişiklik gösterebilir. Bazı dönemlerde belli konularda artışlar yaşanabilirken, bazen de azalmalar gözlemlenebilir. Bu dönemlere örnekler aşağıda sunulmuştur.
- Yıl sonları ve Tatil dönemleri Zamanları: Genellikle yıl sonlarında doğru reklam verenler bütçelerinde artış yapabilir. Özellikle kasım ve aralık aylarında yapılan Muhteşem Cuma günlerinde ürünlerin öne çıkması satış rakamlarını arttırabilir. Bu nedenler rekabet artar. Bu durum kanal sahibine yansıyabilir.
- Yaz Dönemleri: Yaz ayları genellikle insanlar arasında tatil olarak değerlendirilir. Ziyaretçi sayısında bu zamanlarda artışlar gözlemlenebilir. Ancak CPM’ler bu dönemde düşük olabilir.
- Özel Günler ve Okul Başlama dönemleri: Okul başlarında harcamalarda artışlar gözlemlenebilir.
b-Trendlerin Gelire Etkisi Ne Olabilir
- Güncel konularda yapılan videoların izleyicisi fazla olabilir. Bu şekilde içerik üreticileri videolarının viral olması için çalışabilir. Kısa sürede izlenme sayısında artışlar gözlemlenebilir.
- Trend içeriklerde reklam verenler arasında rekabet olabilir. Böylece CPM’de artış olabilir.
- Her konuda olduğu gibi trend içerik üretirken de özgün olmak önemlidir. Ayrıca trend içeriklerin bir süre sonra güncelliğini kaybedeceği unutulmamalıdır. Bu sebeple tüm içeriklerin trend ürünler üzerine hazırlanması doğru bir strateji olmayabilir.
c-Mevsimsel Dalgalanmalara Uyum Sağlamak Neden Önemlidir?
- Kanal sahipleri, yüksek reklam bütçesi olabilecek zamanlarda daha fazla içerik üreterek gelir potansiyelinden daha fazla yararlanabilirler. Ancak bu durum düşük bütçeli zamanlarda video üretilmemesi anlamına gelmemelidir. Aradaki dengenin korunması önemlidir.
- Düşük bütçeli zamanlarda kanal sahibi ziyaretçiye kendisini unutturmamalı ve zaman zaman yayınlarına devam edebilmelidir.
YouTube Gelirlerini Etkileyen Doğal Yaklaşımlar Nelerdir?
Kanal sahibi gelir potansiyelini etkileyebilecek yöntemleri değerlendirmek amacıyla çeşitli stratejiler deneyebilir.
Ancak stratejilerinin doğal ve politikalara uygun olması gereklidir. İçerik üreticisi Youtube gelirlerinden faydalanabilmek için reklam politikalarına uygun davranmalıdır. Uyumlu yapılan çalışmalar uzun vadede sorunlarla karşılaşmamak adına iyi bir strateji olabilir.
Aşağıda gelir arttırma potansiyeli olan stratejileri politikalara uygun şekilde anlatmaya çalışacağız.
a-Politikalara Uygun İçerik Üretimi Nasıl Yapılır?
- Benzersiz ve orijinal İçerikler Oluşturun: Daha fazlakitleye ulaşabilmek için Google ve Youtube politikalarına uyum sağlamanız gereklidir. Bu uyumun temel koşulları arasında öne çıkanlardan birisi içeriklerin benzersiz ve orijinal olmasıdır. Özenerek, benzersiz oluşturulan içerikler diğerlerine oranla avantajı beraberinde getirebilir.
- Uygun Olmayan İçeriklerden Uzak Durmak: Kanal sahibinin yayınları arasında nefret içeren ifadeler, cinsellik, şiddet, ziyaretçileri yanıltıcı bilgiler veya zararlı olarak adlandırılabilecek davranışları içeren yayınların bulunmaması önemlidir.
- Çocukları hedef alan içeriklerde dikkatli olmaya çalışın: YouTube platformunun COPPA düzenlemelerine uymaya gayret göstermeniz fayda sağlayabilir. Bu politikalara uyum sağlayarak çocukların güvenliğini ön planda tutmuş olursunuz.
b-Organik Trafik ve Doğal Etkileşim Yolları
- Doğal bir etkileşim için yapay trafikler, gerçek olmayan izlenmelerden ve trafik yönlendirmelerinden uzak durun.
- Ziyaretçilerin etkileşimini arttırabilmek için geniş bir kitleye ulaşmak isteyebilirsiniz. Bunu doğal yollarla gerçekleştirmek gereklidir. Organik paylaşımlarla kanalınızı büyütmeye çalışın. Amacınızın gerçek kullanıcılarla etkileşime girmek olması uzun vadede var olabilmek için önemlidir.
- Spam içeren davranışlardan uzak durulmalıdır. Otomatik yorumlar veya diğer otomatik yapılan işlemler kanalınıza zarar verebilir.
c-Doğru reklam Yerleşimi ve Reklam Türleri
- Youtube belirlediği reklam yerleşim kurallarını aykırı hareket etmemek gereklidir. Mid-Roll reklamlarını yayınlamak için videonun uzunluğu ile ilgili kriterleri karşılamaya çalışmalısınız.
- Çok fazla reklam yayınlamak ziyaretçilerde sıkılmalara ve bıkkınlığa sebebiyet verebilir. Bu durum etkileşimde olumsuzluklara sebebiyet verebilir.
d- Kanal Sağlığı ve İzleyici Arasındaki İlişkiye Dikkat Etmek
- Kanalın sağlıklı şekilde büyümesi için topluluk kuralları ihmal edilmemelidir.
- Yorumlar önemsenmelidir. Olumsuz yapılan yorumlara karşı nazik bir dil tercih edilebilir. Bu durum diğer ziyaretçilerin beğenisini kazanabilir. Ayrıca kanal ilgili eleştiriler dikkatle incelenebilir.
- Paylaşımları düzenli yapmaya çalışabilirsiniz. Düzenli bağlantılar ziyaretçilerin sadakat duygusunu arttırabilir.
e- Analiz yapmak ve Sürekli Gelişime Açık Olmak
- Kanalın gelişimini yakından takip edebilmek için analiz verilerini kullanmak doğru bir yaklaşım olabilir. Youtube Analitics verileri incelenerek gelişim süreci incelenebilir.
- Zaman içerisinde Youtube algoritmalarında değişmeler olabilir. Bu nedenle değişen politika güncellemelerini yakından takip etmeye çalışarak güncel kalmaya çalışabilirsiniz.
f- Seo Uyumlu Başlıklar ve Açıklamalar Eklemek
YouTube videolarının izlenebilmesi için geniş bir kitleye ulaşmak içerik üreticilerinin amaçları arasındadır. Bu amaca ulaşabilmek için yapılması gerekenler arasında öne çıkan bir başka madde SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) stratejilerine uyumlu içerikler oluşturmaktır.
Üretilen videonun başlığının ve açıklamasının bu anlamda SEO uyumlu olması önemlidir. Aşağıda başlık ve açıklamaların nasıl SEO uyumlu olabileceğine dair detaylar belirtilmiştir.
1-SEO Uyumlu Başlık Nasıl Yazılır?
SEO uyumlu bir başlık hazırlarken aşağıdaki maddelere dikkat etmek etkileşimi arttırabilir.
- Anahtar Kelimelerin Başlıkta Yer Alması: Oluşturulan videoyu anlatan ve aranma hacmi yüksek kelimelerin başlıkta yer alması görünürlüğü etkileyebilir. Önemli görülen kelimeleri başlık içerisine ekleyebilirsiniz.
- Açıklamalar İlgi Çekici Olabilir: Açıklamalar bir içeriğin ne üzerine olduğu kısaca belirten önemli bir bölümdür. Ziyaretçinin dikkatini çekebilecek ilk kısımlardandır. Videonun ne hakkında eritildiğini anlatan net ifadelerin yer aldığı bir açıklama hedef kitlenizi büyütebilir.
- Başlık Uzunluğunu Önemseyin: Rastgele uzunlukta bir başlık ile başarıyı yakalamak zor olabilir. Uzunluk olarak 60 karakter civarı arama sonuçlarında görünürlük için öne çıkabilir.
- Yanıltıcı İfadelerden Kaçının: Başlığın içerikle uyumlu olması bütünlük açısından ve ziyaretçiyi kandırmamak için gereklidir. Ziyaretçiyi yanıltan ifadeler Google ve Youtube politikalarına aykırıdır. İçeriğinizin ve hatta kanalınızın zarar görmesine neden olabilir.
2-Açıklama Bölümü Nasıl Optimize Edilebilir?
- Açıklamalar detaylı ve bilgilendirici olmalıdır: Açıklamalar kısmı kısa ve içeriğinizle ilgili olmalıdır. İçeriliğin özeti niteliğinde bir açıklama ziyaretçiyi bilgilendirir. Metin içerisinde video ile ilgili anahtar kelimeler yer alabilir.
- Zaman damgasını Kullanabilirsiniz: Zaman damgası özellikler uzun videolarda kullanılabilir. Videoyu belirli aralıklara bölümlere ayırmak için zaman damgası tercih edilebilir. Buradaki ana ama. İzleyici deneyimini arttırmaktır.
- Hastag : Abartıya kaçmadan 3 veya 5 alakalı hastag eklemek içeriğinize ulaşılabilirliği arttırabilir.
3-SEO ve Google Politikalarına Uyumu Önemseyin
- Açıklamaları anahtar kelimelerle doldurmak arama motorları tarafından spam olarak değerlendirilebilir. Abartıdan kaçınmaya çalışın.
- Açıklamalar video içeriği ile ilgili olmalıdır. Sırf etkileşim için yanıltıcı ve abartılı ifadeler içeren açıklamalardan kaçının.
- Özgün ve benzersiz açıklama yazmaya özen gösterin.
4-Küçük Resimler (Thumbnail) Kullanarak Etkileşimi Arttırmayı Deneyin
Youtube kazanç hesaplama konuları arasında etkileşim değeri büyüktür. Ziyaretçilerin gezinme sırasında ilgisini çekebilen küçük resimler ile etkileşim arttırma yolu tercih edilebilir. Küçük resimler (thumbnail) izleyicilerle etkileşimde rolü büyüktür. Dikkat çekebilen bir küçük resim, izleyiciyi videoya çekebilir.
Aşağıda etkileyici küçük resimlerin önemi hakkında maddeler halinde açıklamalar yapılmıştır.
- Küçük resimler, ziyaretçilerin gezinme sırasında ilgisini çekebilir. Gezinme sırasında ziyaretçiler videodan önce resmine göz gezdirebilirler. Dikkat çekici bir küçük resim etkileşim yapabilir.
- Etkileyici küçük resimler CTR oranını arttırabilir,
- Yükselen CTR değerleri, Youtube Algoritmaları tarafından fark edilebilir. Zincirleme bir etkileşim oluşabilir.
a-İlgi Çeken Küçük Resimler Tasarlayabilmek için Bilinmesi gereken Unsurlar Nelerdir?
- Çözünürlük: 1280×720 piksellik minimum çözünürlük ile kaliteli görseller oluşturabilirsiniz.
- Net ve Anlaşılır Görüntü Kalitesi: Görsele bakıldığında ne hakkında olduğunun hemen anlaşılması avantaj sağlayabilir. Karmaşık görsellerden uzak durun.
- Yüz İfadeleri Ekleyin: İnsan yüzleri ve benzer ifadeler etkileşimi arttırabilir,
- Renklerin Canlı Olmasına Özen Gösterin: Soluk, bakıldığında dikkat çekmeyen kontrastı düşük görseller ilgi çekmeyebilir. Bu sebeple canlı ve ilgi çekici resimlere odaklanın.
- Metinlerin Görselde Kullanımı: Metinler okunaklı, küçük ve içeriği özetleyen nitelikte olmalıdır.
b-Küçük resimlerin Google Politikalarına Uygunluğu
- Youtube içeriklerinde olduğu gibi, küçük resimlerinde Google ve Youtube Politikalarına uygun olması gerekir. Görsellerin yanıltıcı ve aldatıcı olmaması önemlidir.
- Görseller nefret, şiddet, cinsellik ve benzeri uygunsuz davranışlardan uzak olmalıdır.
- Resimler telif yönünden sorunsuz olmalıdır. Benzersiz ve özgün olması gerekir.
- Politikalara aykırı olarak üretilen ve eklenen küçük resimler etkileşimin düşmesine neden olabilir.
c-Küçük Resimlerin Test Edilmesi – Küçük resimlerin Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
- İçerilerin istatistiklerinde olduğu gibi, görsellerde Youtube Analitik ile performans değerlendirmesine tabi olabilir.
- İhtiyaç halinde A/B testi gerçekleştirilebilir. Bu şekilde en iyi performans analizi yapılabilir.
- Küçük görsellerin popüler ve trend resimler arasından seçimine özen gösterilmesi avantaj sağlayabilir.
g- Organik Trafik Kaynaklarının Önemi
YouTube’dan gelir elde ederek uzun vadeli bir süreç hedeflemenin öne çıkan sağlıklı yolları arasında organik trafik bulunur. Organik trafik, arama motorları üzerinden ilgili platformalara yönlendirilen ziyaretçi trafiğidir. Kanal sahibi, organik trafik için herhangi bir ödeme yapmaz. Tamamen doğal yollardan etkileşim gerçekleşir.
Aşağıda içerik üreticisi için organik trafiğinin önemi ve bu trafiği arttırabilmeye yardımcı olabilecek fikirler anlatılmıştır.
1-Organik trafik nedir? Nasıl Elde edilir?
Ziyaretçilerin Google, Yandex, YouTube, gibi platformlar üzerinden aramalar gerçekleştirilerek kanal sahibine bu şekilde ulaşmaları organik trafik olarak adlandırılır. Organik trafik alabilen kanallar, algoritmalar tarafından kaliteli bir içerik üreticisi olarak tanınmış olabilir.
Organik trafiğin Youtube gelirleri üzerine uzun süreli bir etkisi olabilir. Bu durumun nedenleri aşağıda belirtilmiştir.
2-Organik Trafiğin YouTube Gelirlerine Etkisi Nedir?
- Uzun vadeli sürdürülebilirlik etkisi: Düzenli bir ziyaretçi akışı sağlandığından istikrarlı bir izlenme gerçekleşebilir. Bu durum etkileşimi arttırır.
- Yüksek etkileşim oranları: Ziyaretçiler bot gibi hesaplardan gelmediğinden etkileşim yüksek olabilir. Daha çok yorum, beğeni ve paylaşım gözlemlenebilir.
- İstikrarlı Gelirler: Organik trafiği yüksek olan kanallar reklam verenler tarafından daha çok tercih edilebilir.
Anlaşılacağı üzere YouTube kanal kazanç hesaplama konularında organik trafik önemli bir yere sahiptir. Peki, organik trafik nasıl sağlanabilir?
3-Organik Trafik Sağlamanın Alternatif Yolları Nelerdir?
- Kaliteli ve özgün içerik üretimi: “İçerik kraldır” sözünü duydunuz mu? Özgün ve kaliteli içerik üreterek başarıya ulaşmayı deneyebilirsiniz. İçeriğinizin telif ihlalinden uzak, benzersiz olması önemlidir.
- Başlık, Açıklamalar ve Etiketlerin SEO Uyumlu Olması: Optimize edilmiş başlık, açıklama ve etiketler arama motorları tarafından sevilebilir. Bu durum organik trafik üzerinde olumlu bir sonuç oluşturabilir.
- Paylaşımların Düzenli Yapılması: Düzenli paylaşımlar özellikle ziyaretçilerin ilgilisini çeken bir yapıya sahiptir. Takip edilmenize katkı sağlayabilir.
- Sosyal medya ve bloglarda paylaşım: Sosyal medya platformlarında yapılan paylaşımlar bu alanlardan da trafik elde edilmesine yardımcı olabilir.
- Etkileşim: Ziyaretçilerin sorularına ve yorumlarına zamanında cevap vererek etkileşimi arttırmak organik trafik açısından fayda sağlayabilir.
4-Google Politikalarında Organik Trafiğin Yeri
- Organik trafik için yapay yöntemler kullanılmamalıdır. Bot veya sahte izlenmeler politikalara aykırıdır. Kanalın banlanmasına neden olabilir.
- Doğal trafik elde ederek uzun süreli bir gelir akışı sağlanabilir.
h- Arama Sonuçları
Arama sonuçlarında, içerik üreticisinin hazırladığı videonun üst sıralarda yer alması daha fazla etkileşimin artmasına yardımcı olabilir. Aşağıda YouTube içeriğinin arama motorlarında üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilecek fikirler paylaşılmıştır. Bu konuya geçmeden önce Youtube algoritmalarından bahsetmeliyiz. Youtube algoritmalarının çalışma sistemini anlamak önemlidir.
1-YouTube Arama Algoritması Nasıl Çalışır?
- Arama sonuçlarında üst sıralarda yer alma konusunda, içerik üreticisinin paylaştığı videonun açıklamaları, başlığı ve anahtar kelimeler etkilidir.
- Etkileşim (ziyaretçilerin yorumlarda bulunması, beğeniler bırakması, paylaşımlar yapması), videonun izlenme süresi sıralamalarda değişikliğe yol açabilir,
- Kanalın genel otoritesi ve video kalitesi arama sonuçlarında etkili olabilecek etkenlerdendir.
2-Arama Sonuçlarında Üst Sıralara Çıkmanın Yolları Nelerdir?
- Anahtar kelime Seçiminde Dikkatli Olmak: İçerik oluştururken aranma hacmi bulunan kelimelerin tercih edilmesi etkileşim için faydalı olabilir.
- Başlık ve Açıklamaların Video İçeriği ile Uyumlu olması: Video ileaçıklama ve başlıklar uyumlu olmalıdır. Dikkat çekmek için yanıltıcı açıklamalardan kaçının. Yanıltıcı bilgiler vermek etkileşimi düşürebilir. Bu durum sıralamalarda olumsuz bir etkiye neden olabilir.
- Düzenli ve kaliteli içerik üretimi: Düzenli ve kaliteli içerik oluşturmak ziyaretçilerin kanalı takip etmesine avantaj sağlayabilir.
I-Önerilen Videolarla Doğal etkileşim
İçerik sahibi için videosunun önerilen videolarda yer alması, geniş bir kitleye ulaşabilmenin yolları arasındadır.
Önerilen videolar bölümü ziyaretçilerin kendiliğinde yeni videoları keşfetmesine yardımcı olur. Bu sayede etkileşim artabilir. Aşağıda hazırlanan ve yayınlanan videonun önerilen videolar bölümünde eyer alabilmesi için atılabilecek adımlar sıralanmıştır.
1-Önerilen Videolar Bölümünün Algoritması Nasıl Çalışır?
- Ziyaretçinin geçmişteki izlemeleri, davranışları ve ilgi alanları önerilen videolar için önemlidir.
- Yayınlanan videonun başlığı, etiket bölümleri, açıklama kısımları önerilen videolarda yer alabilme konusunda önemli bir rol oynayabilmektedir.
- Organik trafik üzerinden gelen ziyaretçilerin etkileşim süreleri ve oranları, videonun önerilenler kısmına girebilmesine yardımcı olabilir.
- Kanalın düzenli paylaşımlarda bulunması ve aktif olması da yine önerilen videolar için avantaj sağlayabilecek bir diğer noktadır.
2-Önerilen Videolarda Görünme Stratejileri Oluşturma Adımları
- Kaliteli, özgün bir video oluşturmak ve telif hakkı ihlali yapmamak önemli stratejik adımlardandır.
- Videoların dikkat çekici olması önemli bir noktadır.
- Videolar arasında oynatma listeleri oluşturmak avantaj sağlayabilir. Bu sayede izlenme süresi olumlu etkilenebilir.
- Video sonunda yer alan kartlar ve video sonu ekranları, diğer videolara ziyaretçilerinizi yönlendirebilir.
j-Sosyal Medya ve Blog Paylaşımları
YouTube kazanç hesaplama 2025 yöntemlerinin temel amaçları arasında öne çıkanlar gelirlere tahmini olarak yaklaşabilmek. Buraya kadar anlattığımızdan anlaşılacağı üzere etkileşim. Etkileşim sağlamanın diğer yöntemi sosyal medya ve blogları kullanmaktır.
Youtube kanalının etkileşimini arttırabilmek ve organik ziyaretçi çekebilme konusunda sosyal medya ve blogların gücünü dikkate almak faydalı olabilir. Aşağıda blogların ve sosyal medya paylaşımlarının Youtube gelirlerine katkısı üzerine fikirler paylaşılmıştır.
1-Sosyal Medyanın YouTube Gelirlerine Etkisi Nedir?
- Facebook, Instagram, Twitter, TikTok gibi platformlarda paylaşım yapmak geniş bir kitleye ulaşabilmeniz konusunda yardımcı olabilir. Günümüzde çok sayıda kişi sosyal medyayı önemsiyor ve zamanını bu uygulamalar ile geçiriyor.
- Youtube algoritması sosyal medya trafiğini önemseyebilir. Videonuz diğer ziyaretçilere önerilen videolar olarak gösterilebilir.
- Doğal yapılan paylaşımlar ziyaretçiler arasında ki bağı güçlendirebilir.
2-Bloglar ve YouTube Entegrasyonunun Avantajları Neler Olabilir?
- İçeriğinizle ilgisi olan blogları tercih ederek bu platformlarda paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu sayede doğru hedef kitleye ulaşmanız kolaylaşabilir.
- Blogların yazıları arasına video yerleştirmek, SEO performansı üzerinde olumlu bir etki oluşturabilir.
- Bloglar üzerinden gelen doğal trafik Youtube izlenmeleri üzerinde olumlu bir etkiye neden olabilir.
İlk yorum yapan olun